google

Jak wypromować stronę w Google?

Warto na początek odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego promocja witryny w Google jest tak ważna. Otóż niemal każda branża wiąże się z reklamą i marketingiem. Pozytywne budowanie wizerunku marki przekłada się na wzrost zainteresowania usługami oraz klientami. A tych natomiast jest bardzo duża ilość w sieci.

Ogólny dostęp do Internetu, przenośne urządzenia, takie jak laptopy, smartfony, czy tablety zapewniają stały dostęp do wirtualnego świata. A w nim, za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, jak Google, który jest liderem w tej materii, znaleźć można praktycznie dowolne informacje - w tym te związane z sektorem handlowo-usługowym. Dlatego promocja strony internetowej jest bardzo ważna - zapewnia jej to widoczność w sieci.

Promocja a pozycjonowanie - czy oznaczają to samo?

Złe wypozycjonowanie strony internetowej nie oznacza tego, że jest ona w ogóle niewidoczna. Owszem, każda osoba, która zna jej adres, ma dostęp i wgląd do jej treści. Jednak jej widoczność została ograniczona w tym sensie, że najpewniej pojawia się gdzieś na odległej stronie z listą wyników, czyli w miejscu, do którego nikt nie zagląda. Jak zatem nowi, potencjalni klienci mają dowiedzieć się o firmie, jeśli ta plasuje się na niskim miejscu w zestawieniu prezentowanym przez wyszukiwarkę? Raczej się nie dowiedzą, chyba że ktoś zajmie się promocją strony.

Jak wypromować stronę w Google? Istnieją dwa podstawowe rozwiązania. Pierwszym z nich jest systematyczna praca SEO, czyli dostosowanie treści i jakości strony, co przekłada się na polepszenie jej miejsca na liście wyników. Natomiast drugie, a zarazem szybkie oraz chwilowe rozwiązanie stanowi skorzystanie z płatnej promocji. Wtedy strona wyświetla się w formie linku sponsorowanego jako reklama powyżej listy wyników. System Google Ads pozwala na wykupienie umieszczenia witryny na samym szczycie zestawienia, które dotyczy danego zapytania. Rozwiązanie to stosuje się tak samo przy ogólnym pozycjonowaniu strony, jak i pozycjonowaniu lokalnym.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne skupia się na określonym terenie. Z reguły dotyczy to szeregu usług, czy sklepów stacjonarnych. Precyzyjne określenie terenu, na który targetowana jest reklama pozwala zwiększyć jej efektywność. Jeśli pozycjonowanie stron www w Świnoujściu dotyczy tylko tego regionu, nie ma sensu, aby link sponsorowany wyświetlał się osobom spoza tego terenu. Również ważny jest dobór słów kluczowych, a jednym z nich musi być "Świnoujście".

Jak wypromować swoją stronę w Google?

Samodzielne działanie w tej materii może okazać się niewystarczające. Wszystko dlatego, iż na przestrzeni lat wiele narzędzi uległo skomplikowanym modyfikacjom. Obecnie do efektywnego korzystania z poszczególnych opcji niezbędne są fachowa wiedza oraz doświadczenie. Na to, na którym miejscu znajduje się dana strona internetowa, wpływa tak naprawdę wiele czynników. Nie chodzi tylko o słowa kluczowe wplecione w tekst na stronie, ale również o jakość szaty graficznej, czytelne menu, czas, w jakim strona się ładuje czy jej transparentność, czyli możliwość otworzenia strony na różnych urządzeniach.

Dlatego pierwszym etapem promocji strony jest przeprowadzenie audytu przez profesjonalną firmę. Z poziomu webmastera, czyli panelu, który pozwala na dostęp do kodu źródłowego strony i nie tylko, wykonuje się specjalną analizę. Na jej podstawie można wybrać obszary, które w pierwszej kolejności powinny zostać objęte działaniami.

Jak wypromować stronę internetową, by była lepiej widoczna w sieci? Przede wszystkim trzeba uzbroić się w cierpliwość. Działania SEO przynoszą efekty po około 3 miesiącach, jednak po tym czasie nie można spocząć na laurach. Algorytmy Google nieustannie poddawane są udoskonaleniom, by dostarczać użytkownikom wyłącznie wysokiej jakości treści. Trzeba pamiętać również, że konkurencja nie śpi. Wiele firm nieustanne prowadzi działania SEO, których celem jest nie tylko wypozycjonowanie strony, ale również utrzymanie wysokiej pozycji na liście wyników. Tylko działanie wieloformatowe może przynieść zamierzony efekt.