Jak generować leady B2B?

Wiele firm inwestuje niemałe środki finansowe w pozyskiwanie leadów B2B. Proces ten nie jest łatwy, ale warty realizacji. Jest to bardzo skuteczny sposób na to, aby nawiązać kontakt z klientem biznesowym, zainteresować go swoją ofertą i ostatecznie doprowadzić do zawarcia transakcji. Nie da się ukryć, że dziś przedsiębiorcy są wręcz zalewani różnymi ofertami. Generowanie leadów to skuteczny sposób na to, aby przedrzeć się przez ten gąszcz ze swoją ofertą. Zatem jak pozyskać leady B2B?

Pozyskiwanie leadów B2B - od czego zacząć?

Każda kampania marketingowa i sprzedażowa, także ta polegająca na pozyskiwaniu leadów, wymaga wcześniejszego przygotowania. W pierwszej kolejności dokładnie ustalić trzeba, jakie leady chce się pozyskiwać. Innymi słowy, mowa tu o przeprowadzeniu dokładnej analizy grupy docelowej. Dzięki temu możliwe będzie ustalenie właściwej komunikacji. Etap przygotowań nie kończy się jednak na analizie grupy docelowej. Nie można zapomnieć także o wyposażeniu działu marketingu w odpowiednie oprogramowanie CRM, które jest niezbędne do pozyskiwania leadów B2B i ich analizowania. System CRM umożliwia zbieranie, przechowywanie i analizowanie danych dotyczących klientów. Przełoży się to później na lepsze wyniki sprzedaży.

Czym jest lejek sprzedażowy?

Omawiając temat pozyskiwania leadów B2B, nie można pominąć kwestii lejka sprzedażowego. Generowanie leadów musi opierać się na wcześniej wspomnianym lejku sprzedażowym. Można podzielić go na kilka kroków. Co ważne, aby potencjalny klient biznesowy mógł stać się klientem ostatecznym, musi przejść przez wszystkie etapy. Każdy etap to jeszcze większe zwiększenie zainteresowanie klienta oferowanym produktem bądź usługą. Cały proces, jeśli przeprowadzony zostanie w sposób prawidłowy, zakończyć powinien się zakupem produktu przez klienta. Pierwszy etap lejka sprzedażowego to zauważenie i zainteresowanie. Drugim jest zaangażowanie i pożądanie. Trzeci etap to konwersja i zaufanie. Z kolei czwartym etapem jest zakup. Ostatni etap to lojalność.

Leady B2B - jak je pozyskiwać?

Leady sprzedażowe B2B generować można na wiele różnych sposobów. Na początek wyróżnić można tu inbound marketing. Są to działania mające na celu ułatwienie klientowi odnalezienie firmy i nawiązanie z nią kontaktu. Podkreślić trzeba, że leady pozyskane dzięki inbound marketingowi cechuje wysoka wartość. Jest tak, dlatego że wynikają one z konkretnej potrzeby klienta. To on wykonał określoną akcję, która pozwoliła mu na odnalezienie komunikatu marketingowego w sieci. Poza inbound marketingiem w celu zdobycia leadów B2B często stosuje się także content marketing. Działanie to polega na tworzeniu i publikacji ciekawych i przydatnych dla grupy docelowej treści. To bardzo skuteczny sposób na pozyskiwanie leadów. Mówiąc o narzędziach marketingowych, dzięki którym można pozyskaćB2B lead, nie można zapomnieć o outbound marketingu. To pewnego rodzaju przeciwieństwo inbound marketingu. Jego celem jest zainicjowanie kontaktu z klientem ze strony firmy. Innymi słowy, zadaniem jest wyszukiwanie potencjalnego klienta i nawiązanie z nim relacji.

Jak analizować proces generowania leadów B2B?

Każda kampania marketingowa realizowana w celu zdobycia leadów B2B musi być na bieżąco analizowana. Jest to bardzo ważne i nie można o tym zapomnieć. Dzięki systematycznej analizie kampanii możliwa jest jej optymalizacja, bo bezpośrednio przełożyć możne się na lepsze efekty. Mowa tutaj o analizie tego, co dokładnie użytkownicy robią na stronie internetowej. Wykorzystać można do tego powszechnie dostępne narzędzia do analityki internetowej. Jakie dane powinny być analizowane? Liczba użytkowników odwiedzających stronę, czas spędzony na stronie, skąd trafili na stronę, z jakich urządzeń korzystają oraz oczywiście jakie dokładnie działania podjęli na stronie. Wszystkie te informacje będą pomocne przy optymalizacji kampanii pozyskiwania leadów B2B. Lepszej jakości leady, to większa szansa na sprzedaż. Warto zatem działania te prowadzić bardzo dokładnie.