administrator

Administrator nieruchomości - jakie ma obowiązki i jak wybrać dobrego specjalistę?

Administrator nieruchomości to osoba wykonująca zadania związane z funkcjonowaniem danego budynku. Dzięki administratorowi mieszkańcy mogą bezproblemowo korzystać z nieruchomości. Specjalista ten najczęściej zatrudniany jest na podstawie umowy cywilnoprawnej przez zarząd wspólnoty mieszkaniowej. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie dokładnie zadania wykonuje administrator nieruchomości i jak wybrać najlepszego fachowca, to zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.

Administrator nieruchomości a zarządca - różnice

Wielu osobom wydaje się, że administrator nieruchomości pełni te same funkcje, co zarządca. Jednak to nieprawda. Administrator działa na zlecenie zarządu wspólnoty mieszkaniowej i najczęściej pracuje on na podstawie umowy cywilnoprawnej. Natomiast zarządca jest wybierany przez wspólnotę na mocy uchwały. Pierwszy z tych specjalistów powinien mieć doświadczenie w zajmowaniu się nieruchomościami i odpowiednie wykształcenie. Natomiast w przypadku zarządcy nie jest wymagane doświadczenie i kwalifikacje.

Administrator nieruchomości (Warszawa) - czym się zajmuje?

Obowiązki administratora nieruchomości ustalane są przez zarząd wspólnoty mieszkaniowej i spisywane w umowie. Najczęściej specjalista ten odpowiada za opracowywanie wzorów aktów prawnych wspólnoty, prowadzenie dokumentacji i zbieranie opłat. Do zadań administratora nieruchomości zwykle zalicza się również nadzorowanie prac remontowych, dbanie o czystość w budynku i organizowanie zebrań wspólnoty mieszkaniowej. Fachowiec ten może być odpowiedzialny również za sprawdzanie stanu prawnego lokali i przyjmowanie zgłoszeń o usterkach w budynku.

Jak wybrać najlepszego administratora nieruchomości w Warszawie?

Znalezienie odpowiedniego administratora nieruchomości w Warszawie to nie lada wyzwanie. Na rynku działa wielu świetnych fachowców, więc jak wybrać najlepszego? Przede wszystkim nie należy kierować się wyłącznie cenami usług. Lepiej płacić nieco większą stawkę, jednak mieć pewność co do jakości pracy specjalisty. Warto postawić na administratora, który może pochwalić się sporym doświadczeniem i kwalifikacjami.

Przed podpisaniem umowy z danym fachowcem najlepiej również poprosić go o przedstawienie referencji od innych klientów. Ponadto warto zapoznać się z opiniami na jego temat. Jeśli przeważają negatywne oceny, to lepiej poszukać innego specjalisty.

Zanim zdecydujesz się na współpracę z konkretnym administratorem, zapytaj również, co wchodzi w skład jego oferty. Dowiedz się, jakich prac jest się on w stanie podjąć.

Dobry administrator nieruchomości - czym się cechuje?

Dobry administrator to specjalista mogący pochwalić się odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem w prowadzeniu nieruchomości. Ważne, aby był on osobą sumienną, odpowiedzialną i terminową. Istotne, żeby wykazywał się również profesjonalizmem, komunikatywnością i skrupulatnością. Dobry administrator musi być otwarty, pomocny i rzetelny. Powinien dbać on o dobrą atmosferę we wspólnocie i dopełniać wszelkich kwestii prawnych i technicznych.